We use cookies in order to personalize content, to enable functions for social media and to analyze access to our web shop. More information

Mandatory cookies help using a shop by enabling basic function like navigation, cart handling or access to secured areas (like "my account"). The shop will not be working without these mandatory cookies. Please enable mandatory cookies to proceed.

Analytical cookies allow couting of visitors and visitor sources to be able to measure and improve the shop performance. They show which pages and products are most popular and how visitors are moving within the shop. If you do not allow these cookies, we will not be able to check when you have visited our shop and we will not be able to monitor the shop performance.

Matomo

The integration of external content may be switched on or off

Instandsetzung von Achsen und Getriebe

 

Instandsetzung von Achsen und Getriebe

Die befürchtete improvisierte Reparatur am Getriebe betraf nur den Steuerdeckel.

 
 
Wellen und Räder konnten nach der Gehäuseüberholung wiederverwendet werden. Lager und Synchronringe wurden je nach Befund erneuert und ein anderer, überholter Steuerdeckel montiert.
 
Unter Austausch sämtlicher Verschleißteile folgt die Überholung der Achsen:
 
 
 
 
 
 
Neue Radbremszylinder für die Duplex-Bremse: da die "frühe" Ausführung nicht mehr lieferbar ist, erfolgt Umbau auf die gezeigte Version mit doppelter Bolzenaufnahme für den zweiten Belag. Die Radlagersicherung mittels Klemm-Mutter wurde im Juli 1955 eingeführt (Bis dahin Sicherungsblech und Nut in der Achse). Laut Wartungsplan soll die Fettfüllung alle 18.000 Km ganz erneuert werden, während mindestens alle 3.000 Km Schmierdienst für die übrigen Achsgelenke fällig ist.